Ze względu na ogromną ilość adresatów reklamy, z chęci zaciekawienia konkretnym artykułem maksymalnej ilości kupujących. Za reklamę odpowiadają przygotowani oraz przeszkoleni ludzie, nieraz całe firmy marketingowe. Odnajdując w Internecie długopis cosmo, odnajdziemy reklamę niezwykle wielokrotnie zrobioną przez profesjonalistów. Bez względu na branżę, w której produkty są dostępne, założenia skutecznej reklamy pozostają te same. Muszą zostać ukazane a także uwypuklone najważniejsze cechy, które odpowiadają temu produktowi. W przypadku reklamy graficznej, odpowiadający za wybrany pomysł, grafik komputerowy ma na celu ukazać produkt w taki sposób, aby tło a także elementy dodatkowe nie przytłumiły jego doskonałości, wręcz ją uwypukliły.

Copywriter zaś bierze odpowiedzialność za to, by tekst towarzyszący wizerunkowi potwierdzał, że artykuł, który widzimy w szacie graficznej jest tak doskonały jak to widać, np. owoce soczyste oraz słodkie, naczynia eleganckie oraz trwałe, obraz monitora ostry i wyraźny. W przypadku zajęcia firmy reklamowej nad pudełkiem, afiszem, czy grafiką do gazety, dokończony projekt reklamy sponsorowanej jest wysyłany do drukarni. Czy taka reklama odniesieprzyniesie skutek, zapytajmy siebie, czy chętniej się kupi artykuł w pudełku nic nie przedstawiającym, czy zapakowany w grafikę ładnych owoców lubczy też czekolady. W naszym kraju zapowiedziano wprowadzenie tzw. reklam dedykowanych. Telewizja państwowa ogłosiła, iż właśnie jako pierwsza w naszym kraju planuje wprowadzić reklamę dedykowaną. Reklama tego rodzaju przywędrowała do Polski ze Stanów Zjednoczonych.

Reklama dedykowana jest reklamą ściśle przystosowaną do w tymże momencie emitowanego programu. W odniesieniu do telewizji państwowej, jaka planuje tego rodzaju reklamę wprowadzić, nie przerywa filmów przez reklamy sponsorowane. jak to będzie funkcjonowało? Otóż, reklamujemy określoną markę samochodów o ile za niedługi czas będzie się o tej marce mówiło w informacjach. Pomysł jest zupełnie dobry, ale może przynieść ze sobą niejakie zagrożenie. Minuta w czasie maksymalnej oglądalności może kosztować około stu tysięcy złotych.

Firmy reklamujące się zwracają uwagę przede wszystkim na dochód i dla nich łączne pokazanie przykładowo reklamy noży z doniesieniami z sali sądowej, gdzie trwa proces przeciwko nożnikowi podejrzanemu o zabójstwo, byłoby na tyle wstrząsające, żeumocniłyby odbiór reklamy. Jednak czy powinniśmy wspierać dążenie do zysku wszystkimi sposobami? Należy zwracać czujność na pokusy oraz nie za często im ulegać. Niekoniecznie przełoży się to na linki sponsorowane znajdowane w Internecie, jakie niezależnie od systemu reklamowego telewizji, ma własny, odrębny sposób polecenia i zachęty.