Mówiąc o blogowaniu nie można zapomnieć zademonstrować po krótce czym tak w rzeczywistości są dla nas blogi oraz czym jest bloger. Wielu blogerów zapisuje praktycznie dla siebie. Zwłaszcza tych, którzy piszą o tematyce ciekawiącej nieduże liczby ludzi. Blogerem może być w dzisiejszych czasach tak naprawdę każdy z nas. Wystarczy wejść na stronę internetową, która umożliwia założenie bloga. Należałoby przy tym nadmienić, iż założenie bloga w wielu przypadkach jest absolutnie gratisowe. W dodatku jesteśmy w stanie dodawać posty kiedy chcemy i w dowolnych ilościach.

Oprócz tego jesteśmy w stanie również wrzucać bezgraniczne ilości zdjęć. W dowolnych rozmiarach. Blog to z założenia internetowy dziennik, w jakim jednostka pisząca wspomina o najistotniejszych wydarzeniach z jej życia. Blogerem ma okazję być nawet dziecko – bezsprzecznie ze wsparciem dorosłego. Nie tylko fizycznym niemniej jednak również oraz psychicznym. Blogerem może być mama trójki dzieci prezentująca ich życie, blogerem może być również piłkarz, jaki opisuje najistotniejsze wydarzenia sportowe dla siebie, własnej drużyny oraz swojego klubu. Oczywiście nie świadczy to, iż nie mają szans, jeśli ich blog będzie na tematy uniwersalnie znane oraz opisywane – przykładem może być również lubie blog. Przykładem tego mogą być blogi o modzie, których jest niezmiernie sporo, a pomimo tego blogerki, które na nich piszą zdobywają najwyższą popularność. Tematyka bloga jest niesłychanie ważna.

Najporządniej jeżeli blog jest tworzony przez osobę, jaka posiada jakąkolwiek pasję (tutaj dziedzina może być absolutnie dowolna). Każdy blog ma obowiązek być skierowany do gruntownie innych odbiorców. Z pozoru blog o zbieraniu grzybów i leśnych wypadach może być nudny, jednak jeśli natrafią na niego fani grzybobrania oraz leśnej natury, to na pewno roześlą oni link do bloga wśród innych miłośników, których znają. Dzisiaj blogerom jest o wiele łatwiej się zareklamować oraz wybić – chociaż i z tym bywa różnie. Należałoby jakkolwiek pamiętać, że reklama bywa kosztowna. A jeśli w nią nie zainwestujemy, to w rzeczywistości nasze intensyfikowanie popularności może trwać kilka razy dłużej aniżeli wzrost popularności blogerki lub blogera, który na reklamę postawił już na samym początku.