W trakcie wakacji ludzie przed wyjazdem mają zwyczaj sprawdzać stan techniczny własnego pojazdu. To smutne zdarza się to na dwa, góra trzy dni przed trasą, jaka będzie liczyć paręset kilometrów, również wypatrują mechanika, jaki będzie w stanie spowodować samochód oraz lub go naprawić. Pewnie z doświadczenia wiesz, że zwykle los uwielbia rzucać kłody pod nogi, dzięki czemu okazuje się, że auto jest uszkodzone oraz niezdolne do tak długiej jazdy. Na nieszczęście w ferie mechanicy mają urwanie głowy przez co pojazd wolno jedynie powierzchownie naprawić, co powoduje urlop ze stresem, iż podczas powrotu pojazd stanie w czasie kosztowny setki kilometrów od domu. Mechanika samochodowa jest czarną magią dla ludzi, jakie nigdy nie maczały palców w silniku.

Amatorzy zdają sobie sprawę z tego wyłącznie, jaki przewód jest od czego, jakkolwiek nawet ze szczegółową instrukcją obsługi nie byliby w stanie złożyć silnika od zera. Taka sytuacja powinna skłonić władze państwa do rekomendowania tego kierunku ze względu na bezpieczeństwo na drogach. Koronni mechanicy w fabrykach koncernów samochodowych mogą liczyć na wielkie zarobki. Specjalistyczna wiedza odnośnie wyznaczonych modeli samochodów tworzy z nich ekspertów, wprost chirurgów tylko, że wśród machin. Znają każdą śrubkę obecną w aucie. Inżynieria samochodowa staje się dla nich niesłychanie zyskowna, ale okropnie odpowiedzialna – mechanika pojazdowa leszno. To oni decydują, czy dane auto jest w stanie wytrzymać odpowiednie warunki oraz czy właściwie silnik funkcjonuje.

Nadzorują łączenie wszystkich szczegółów, nastrajają silnik do prawidłowej pracy. Jeśli mechanik nawali w swojej pracy, wówczas wadliwy model może pozostać wyprodukowany w liczbach sięgających tysiące i sprzedane modele są w stanie wręcz zagrozić życiu kierowców oraz bezpieczeństwie na drodze. Stąd pracownicy obszernych fabryk, w jakich produkowane seryjnie są auta powinni posiadać specjalistyczną wiedzę na temat danego modelu oraz potrafić odpowiedzieć na każde zapytanie. Porządny mechanik na podstawie pracy silnika jest w stanie zakomunikować, jaki element jest wadliwy lub co koliduje.